هزینه های نگهداری ویلا در شمال
blog image

هزینه های نگهداری ویلا یکی از نکات مهم برای صاحبان خانه است. تعمیر و نگهداری منظم برای نگهداری یک ملک در شرایط خوب و جلوگیری از تعمیرات پرهزینه ضروری است. به خصوص در شهرهای شمالی ایران بخاطر نوع آب و هوای خاصی که دارند آسیب‌های ناشی از رطوبت ممکن است در صورت عدم رسیدگی خسارات زیادی به جا بگذارند. در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام بودجه بندی برای هزینه های نگهداری ویلا در نظر داشته باشید:

 

هزینه های نگهداری چیست؟

هزینه های تعمیر و نگهداری به هر هزینه ای اطلاق می شود که فرد یا کسب و کار متحمل می شود تا دارایی های خود را در شرایط کاری خوب نگه دارد. این هزینه ها علاوه بر قیمت واقعی خرید یک دارایی است، بنابراین افراد و شرکت ها باید بتوانند و مایل به پرداخت صورتحساب برای حفظ دارایی های خود در حالت عادی باشند.

maintenance

 

برای نگهداری ویلا چقدر باید بودجه داشته باشید؟

میزان بودجه ای که باید برای نگهداری ویلا اختصاص دهید به عوامل مختلفی از جمله سن ملک، موقعیت مکانی و انواع امکاناتی که یک ویلا داراست بستگی دارد. این رقم بسته به ملک و موقعیت آن می تواند بسیار متفاوت باشد. یک مطالعه جدید از سایت املاک Zillow و پلت فرم نوسازی خانه Thumbtack نشان داده که میانگین سالانه هزینه پروژه های تعمیر و نگهداری خانه ها در آمریکا 6413 دلار است. هرچه یک ویلا قدیمی تر با سیستم‌های فرسوده تر باشد بودجه بیشتری برای نگهداری و تعمیرات آن باید در نظر داشت. ویلاهای مدرن و نوساز در سالهای ابتدایی هزینه تعمیرات بسیار کمی دارند.

 

برخی از هزینه های متداول نگهداری ویلا چیست؟

در اینجا برخی از متداول ترین هزینه های مالکیت خانه آورده شده است. اینها هزینه های نگهداری منظمی هستند که باید برای آنها آماده شوید:

مراقبت از چمن و محوطه سازی

تعمیرات لوله کشی

تعمیرات برق

تعمیرات سقف

نگهداری استخر

کنترل آفات

شارژ شهرک

بازسازی

بیمه و مالیات

 

چگونه می توان هزینه های نگهداری ویلا را کاهش داد؟

به روز نگه داشتن تعمیر و نگهداری منظم می تواند هزینه ها را کاهش دهد زیرا دارایی به موقع سرویس می شود. بی‌توجهی به دارایی‌ها و منتظر ماندن تا آخرین لحظه برای سرویس‌دهی آن‌ها ممکن است منجر به هزینه‌های نگهداری بالاتر شود. 

اگر دارایی اصلاً نگهداری نشود، ممکن است مالک مجبور شود آن را به طور کامل جایگزین کند. در اینجا چند نکته برای کاهش هزینه های نگهداری ویلا آورده شده است:

به طور مرتب اموال خود را برای علائم فرسودگی بازرسی کنید.

مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری را قبل از اینکه به مشکلات بزرگتری تبدیل شوند، به سرعت حل کنید.

برای تعمیرات اساسی یک پیمانکار معتبر استخدام کنید.

سرمایه گذاری در دستگاه ها و سیستم های انرژی کارآمد برای کاهش هزینه های آب و برق.

 

تعمیر و نگهداری منظم برای نگهداری یک ملک در شرایط خوب و جلوگیری از تعمیرات پرهزینه ضروری است. با بودجه بندی برای هزینه های تعمیر و نگهداری و سرمایه گذاری در سیستم های کم مصرف، صاحبان خانه می توانند هزینه های نگهداری ویلا را کاهش داده و از سرمایه گذاری خود محافظت کنند.

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها