بازسازی هایی که ارزش زیادی به ملک شما اضافه نمی کنند
blog image

این باور رایج که نوسازی همیشه ارزش ملک را افزایش میدهد، همواره صحیح نیست. همه بازسازی ها با افزایش سرمایه و ارزش ملک برابر نیستند و برخی ممکن است با وجود زحمت و هزینه زیاد، بازگشت سرمایه قابل توجهی نداشته باشند. ادامه مقاله را بخوانید تا با انواع بازسازی و چگونگی انتخاب آنها بر اساس نیازهای خود آشنا شوید:


انواع بازسازی:

 

استخر و جکوزی
نگهداری استخرها
و جکوزی ها پرهزینه است، اما ممکن است تعمیرات اساسی آنها آنقدر که انتظار می رود به یک ملک ارزش اضافه نکند.


ارتقاء موارد جانبی
تغییر مواردی مانند کاغذ دیواری، رنگ دیوارها، یا به روز رسانی های جزئی حمام ممکن است تاثیر قابل توجهی بر ارزش ملک نداشته باشد. البته اگر کاغذ دیواری ها از بین رفته یا رنگ دیوارها کثیف شده اند و زیبایی کلی خانه را تحت تاثیر قرار داده اند لازم است برای جذب مشتریان بالقوه تعمیر شوند.
مثالی دیگر تعویض درب خانه است. اگر درب های ملک شما آنقدر فرسوده نیستند و فقط به جهت زیبایی ظاهری دنبال تعویض آنها هستید پیشنهاد میشود به جای آن، درب ها را رنگ کنید و با این کار ورودی ملک را زیبا کنید. توجه داشته باشید که ورودی خانه برای جذب مشتریان اهمیت زیادی دارد زیرا اولین تصویری است که در ذهن آنها از ملک نقش میبندد بنابراین تمیز بودن و جلوه ی زیبای ورودی نباید فراموش شود اما این مهم، لزوما از طریق تعویض درب یا هزینه زیاد برای خرید یک درب گران قیمت حاصل نمیشود.

 

بازسازی های بیش از حد شخصی
بازسازی های بسیار شخصی سازی شده، مانند رنگ های منحصر به فرد برای دیوارها یا انتخاب طراحی های غیر متعارف، می تواند جذابیت ملک را برای خریداران بالقوه کم کند و یا افراد محدودی را جذب کند. در هنگام انتخاب رنگ، مبلمان و طراحی داخلی ملک به این نکته دقت کنید که نتیجه نهایی ملکی بازارپسند و مناسب برای فروش به متقاضیان حال حاضر باشد.

 

بازسازی

 

بازسازی سطح بالا در محله های معمولی
هنگام بازسازی یا نوسازی ملک به کشش محله آن نیز توجه کنید. ممکن است شما بسیار برای نوسازی هزینه کنید و ملکی بسازید که قیمت تمام شده آن با منطقه مطابق نباشد و همین باعث میشود نتوانید قیمتی بالاتر برای آن پیشنهاد کنید چرا که ارزش بازار محل چنین ارتقایی را هنوز پشتیبانی نمیکند و تقاضایی برای آن ایجاد نمیشود.


عوامل موثر بر ارزش نوسازی:


محله
مکان وقوع یک ملک نقش مهمی در بازگشت سرمایه برای بازسازی دارد. اگر در یک منطقه در حال رشد هستید منطقی تر است برای نوسازی هزینه کنید تا وقتی در محله‌ای معمولی با تقاضای پایین برای خرید باشید.

 

روندهای بازار
مطلع ماندن از روندهای فعلی بازار و ترجیحات خریداران می تواند به صاحبان خانه کمک کند تا تصمیمات درستی در خصوص نوسازی را اتخاذ کند که ارزش افزوده و توجیه اقتصادی دارد.

 

کیفیت کار
انجام کار با کیفیت در بازسازی ها بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که هر گونه بهبودی، بادوام و جذاب برای خریداران بالقوه است.

 

lose-up-young-designer

 

نکاتی برای نوسازی هوشمندانه:


مشورت با کارشناسان املاک

قبل از شروع پروژه‌های نوسازی بزرگ، مشاوره با مشاوران املاک یا ارزیاب‌ها را فراموش نکنید تا ایده‌ای از بازده احتمالی داشته باشید.

 

تمرکز بر تعمیر و نگهداری
تعمیر و نگهداری را به بازسازی های بی رویه اولویت دهید تا از طول عمر و بازارپسند بودن ملک خود اطمینان حاصل کنید.

 

مصرف بهینه انرژی
ارتقاء کارآمدی انرژی مانند عایق‌ کردن پنجره‌ها یا سیستم‌های تهویه مطبوع می‌تواند با کاهش هزینه‌های آب و برق برای مالکان آینده ارزش افزوده ایجاد کند.


 در نهایت مدنظر داشته باشید که همه بازسازی ها افزایش قابل توجه در ارزش ملک شما را تضمین نمی کنند. با توجه به نکات کلیدی مورد بحث در وبلاگ، میتوانید در خصوص بازسازی بهینه ویلای خود تصمیم گیری کنید.

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها