پس از سیل چه باید کرد: مراحل ضروری برای صاحبان خانه
blog image

سیل معمولا به دلایلی مانند حجم زیاد بارندگی، از بین بردن سدها یا مراتع، تغییرات آب و هوایی و کاهش میزان جذب خاک رخ میدهد و یکی از شایع ترین و ویرانگرترین بلایای طبیعی است که خسارات زیادی به املاک وارد می کند. همچنین بازیابی ملک پس از این واقعه بسیار پرهزینه است. پس از سیل چه می کنید، و چگونه از خانه خود در برابر آسیبهای بیشتر محافظت می کنید؟

ما در این مقاله چند مرحله ضروری برای صاحبان خانه را گرد هم آورده ایم تا بتوانید بهتر برای رویارویی با این واقعه آماده شوید. بنابراین، چه در ویلایی در ساحلی در شمال زندگی می کنید و در حال تعمیرات پس از وقوع سیل هستید، یا یک آپارتمان در نوشهر دارید و فقط می خواهید بیشتر در این باره بدانید، نکات مهم ایمنی در برابر سیل را بخوانید.

 

ایمنی خود را در اولویت قرار دهید

ایمنی حرف اول را می زند. از عجله برای ورود به خانه خودداری کنید، زیرا ممکن است خطرات پنهانی وجود داشته باشد. هنگامی که برای اولین بار پس از سیل وارد خانه می شوید، مراقب خطوط برق قطع شده، نشت گاز، چاله های ایجاد شده و آسیب های ساختاری باشید. اگر برق شما از قبل قطع نشده است یا از قطع آن مطمئن نیستید، ابتدا به این کار بپردازید. هنگام ورود به خانه پوشیدن وسایل محافظ مانند چکمه های لاستیکی و دستکش برای جلوگیری از صدمات ضروری است. همچنین باید جعبه کمک های اولیه را در دست داشته باشید.

 

person

 

کیفیت آب را ارزیابی کنید

 آلودگی آب در طول سیل و بعد از آن بسیار رایج است. این به این دلیل است که آب‌های سیل اغلب طیف گسترده‌ای از آلاینده‌ها از جمله باکتری‌ها، مواد شیمیایی، فلزات سنگین و فاضلاب را حمل می‌کنند که می‌توانند به طور قابل‌توجهی منبع آب آشامیدنی خانه را آلوده کنند. این آلودگی خطرات جدی برای سلامتی به همراه دارد، به ویژه زمانی که برای مصارف نوشیدنی، آشپزی یا بهداشتی استفاده شود. پس تا زمانی که آب خانه شما آزمایش نشده و ایمن تلقی نشود، از آب بطری برای آشامیدن و پخت و پز و شستشو استفاده کنید.

 

مراقب کپک باشید

کپک یک مسئله رایج و جدی پس از سیل است و می تواند در عرض 24 تا 48 ساعت در شرایط مرطوب، در دیوارهای آلوده، فرش ها و مبلمان ایجاد شود. وجود کپک می تواند خطرات قابل توجهی برای سلامتی ایجاد کند؛ از واکنش های آلرژیک و حملات آسم گرفته تا عفونت های تنفسی جدی تر، به ویژه در افراد با سیستم ایمنی ضعیف. شناسایی کپک ها می تواند مشکل باشد زیرا همیشه قابل مشاهده نیست و در مناطق پنهان مانند پشت دیوارها یا زیر کفپوش ها رشد می کند. علائم شایع شناسایی عبارتند از بوی کپک زدگی، تغییر رنگ روی سطوح.

 

 مطالب مرتبط:

 چگونه از "بوی کهنگی" و سایر بوهای نامطبوع خانه خلاص شویم؟

 

خانه خود را کاملا تمیز کنید

این مرحله بسیار مهم است زیرا آب راکد می تواند منجر به رشد کپک شود که خطرات جدی برای سلامتی دارد. وسایل آسیب دیده در اثر آب را از خانه خود خارج کنید و شروع به خشک کردن وسایل خانه کنید. از فن ها، رطوبت گیرها و بخاری ها برای سرعت بخشیدن به فرآیند استفاده کنید.

پاکسازی پس از سیل یک کار بزرگ است. شما ممکن است استخدام یک به شرکت بازسازی و خدماتی حرفه ای که در اینگونه پاکسازی ها تخصص دارد نیاز داشته باشید. آنها تخصص و تجهیزات لازم برای مدیریت موثر و ایمن این شرایط را دارند.

 

تعمیر و نوسازی انجام دهید

وقتی همه چیز خشک و تمیز شد، وقت آن است که خانه خود را در صورت لزوم تعمیر و بازسازی کنید. این فرآیند می تواند شامل جایگزینی دیوارها و کفپوش گرفته تا تعمیرات ساختاری گسترده تر، مانند تعویض سقف شما باشد. استخدام پیمانکاری را در نظر بگیرید که تجربه بازسازی خانه ها را دارد. می توانید از این فرصت استفاده کنید و خانه خود را در برابر سیل مقاوم کنید تا برای آینده آماده باشید. 

 

abandoned-house

 

از کلاهبرداری آگاه باشید

متأسفانه، بلایای طبیعی می‌توانند کلاهبردارانی را که خانه‌های آسیب‌پذیر را شکار می‌کنند جذب کند. کلاهبرداران می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، از جمله افراد خیریه، دولتی و بیمه. در این مواقع اطمینان حاصل کنید که در دام این افراد گرفتار نشوید.

 

برای آینده آماده شوید

درست است که نمی توانید آب و هوا را کنترل کنید، اما می توانید برای غافلگیری های مشابه در آینده آماده شوید. ضروری است که در اسرع وقت برای سیل بعدی آماده شوید. در اینجا چند قدم مهم وجود دارد:

یک کیت اضطراری آماده کنید: کیت شما باید ضد آب باشد و شامل اقلام ضروری مانند غذا، آب، دارو، اسناد مهم (مانند بیمه نامه)، جعبه کمک های اولیه، لوازم بهداشتی، لباس، پول نقد و هر چیز دیگری باشد که ممکن است در صورت نیاز به تخلیه سریع خانه خود نیاز داشته باشید. .

خطر سیل را درک کنید: بسیاری از مردم نمی دانند که آیا املاک و اموال آنها در معرض خطر سیل است یا خیر. برای این منظور باید از شرایط محیطی محل زندگی خود و سابقه سیل در آنجا اطلاع حاصل کنید و میزان خطر را تخمین بزنید. شهرهای سیل خیز، نزدیکی به سد یا آبگیرها میتواند نشانه هایی برای این منظور باشد. 

بیمه نامه های خود را مرور کنید: با مراجعه مجدد به بیمه نامه های خود از داشتن پوشش مناسب اطمینان حاصل کنید.

 

 مطالب مرتبط:

 مشاغل جدید در حوزه املاک و مستغلات

 

 دانستن اینکه پس از سیل چه کاری باید انجام دهید می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. شما باید کارهای مختلفی را انجام دهید، از ثبت خسارت و تماس با شرکت های بیمه گرفته تا رسیدگی به مشکلات احتمالی ملک، همه در حین مقابله با دردهای عاطفی حاصل از واقعه. با این حال، با یک رویکرد سیستماتیک که شامل ایمنی، ترمیم، بیمه، و آماده سازی برای آینده است، راه بهبود می تواند قابل مدیریت تر شود.

 بهبودی پس از سیل همچنین فرصتی برای بازسازی قوی‌تر و بهینه تر ملک را فراهم می‌کند. از آنجایی که جهان همچنان اثرات تغییرات آب و هوایی را تجربه می کند، برای بسیاری، این اقدامات نه تنها اختیاری بلکه ضروری هستند. با آگاه بودن، صاحبان خانه می‌توانند بهتر خود را برای رویدادهای آینده آماده کنند.

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها