تکنیک هایی برای ایجاد تعادل میان زندگی و کار
blog image

برای دستیابی به تعادل بهتر بین کار و زندگی، اولویت دادن به رفاه شخصی و تعیین مرزهای بین کار و زندگی شخصی ضروری است. نکات و تکنیک های تعادل زندگی کاری زیر به شما کمک می کند تا تعادل مورد نظر خود را پیدا کنید. قبلاً مرزهای مشخصی بین زمان در محل کار و زمان در خانه وجود داشت، اما امروزه گوشی های هوشمند این خطوط را محو کرده اند.کارمندانی که بیشتر وقت خود را صرف کار می کنند، همچنین احساس می کنند که از سایر بخش های مهم زندگی خود، از جمله خانواده، دوستی ها، زمان استراحت، زمانی برای تفریح و زمانی برای مراقبت از خود، چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی، غفلت می کنند. برای ما مهم است که بدانیم چگونه، نه تنها استرس را کاهش دهیم، بلکه یاد بگیریم که چگونه آن را مدیریت کنیم.

 


در اینجا چند نکته برای کمک به حفظ تعادل سالم وجود دارد:

اولویت ها را تعیین کنید

فعالیت ها و افراد اتلاف وقت را محدود کنید. فهرستی از مهمترین چیزهای زندگی خود تهیه کنید. اکنون، برای اختصاص زمان با کیفیت به این فعالیت ها و افراد، مرزهای سختی را تعیین کنید. هنگامی که اولویت‌های خود را مشخص کردید، آسان‌تر می‌توانید ببینید که چگونه وقت خود را صرف می‌کنید و با چه کسانی وقت می‌گذرانید و تصمیم بگیرید که کجا می‌توانید موارد را از برنامه خود حذف کنید.

یک محدودیت زمانی برای گشت و گذار در اینترنت یا رسانه های اجتماعی تعیین کنید تا زمان تلف شده را به حداقل برسانید.

 

اهداف قابل مدیریت روزانه را تعیین کنید

با کارهایی که اولویت بالایی دارند شروع کنید و فهرستی از اهداف روزانه خود تهیه کنید. اگر کار با اولویت بالا دشوار یا طاقت فرسا است، گاهی اوقات انجام چند کار ساده تر در ابتدا کمک می کند. آن‌ها را از لیست خود بررسی کنید و به کارهای با اولویت بالاتر بروید. هیچ ایرادی ندارد که با اهداف آسان‌تر بالا بروید و سپس با اهداف سخت‌تر مقابله کنید.

 

انعطاف پذیری بخواهید

شرکت های بیشتر و بیشتری برنامه های انعطاف پذیری را به کارمندان خود ارائه می دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که کارمندانی که برنامه‌های انعطاف‌پذیرتری دارند، سازنده‌تر و به کارفرمایان خود وفادارتر هستند.

 

کمی استراحت کنید

اکثر افراد فقط می توانند حداکثر تمرکز را برای 90 دقیقه یا کمتر حفظ کنند. پس از آن، سطح تمرکز و بهره وری کاهش می یابد. استراحتی کوتاه میان برنامه های کاری میتواند به بهبود تمرکز و افزایش کارایی شما کمک کند.

 

ورزش کنید

یکی از اولین فعالیت‌های «وقت آزاد» که از آن دست می‌کشیم، اغلب ورزش است. ورزش یکی از بهترین کارهایی است که می توانیم برای خود انجام دهیم. ورزش یک فعالیت مفید کاهش دهنده استرس است. 

 

زمانی را برای استراحت و تفریح اختصاص دهید

اختصاص دادن مقداری زمانی در روز برای استراحت یا انجام کاری که از آن لذت می برید، کلید یافتن تعادل در زندگی روزمره شماست. یک شام با دوستان در یک روز هفته برنامه ریزی کنید تا به شما کمک کند تا هفته را به پایان برسانید. از تعطیلات آخر هفته غافل نشوید. میتوانید آن زمان را به سفری کوتاه به نقاط دیدنی و یا تفریحی اختصاص دهید.

 

 

 مطالب مرتبط:

 جاذبه‌های گردشگری مازندران که نباید از دست بدهید

 

کمک بگیرید

اگر ایجاد تعادل در زندگی کاری برایتان دشوار است و احساس خستگی می کنید، کمک بگیرید. به سادگی از طریق نگرانی‌ها و کشمکش‌ها با کسی صحبت کنید که کارش کمک به حل چالش‌های زندگی و ارائه ایده‌هایی از منظری متفاوت برای رسیدن به تعادلی است که به دنبالش هستید.

 

از اهداف کوچک شروع کنید

همه ما تصمیمات فوق العاده جاه طلبانه ای را برای سال نو تنظیم میکنیم که نمی توانیم بیشتر آنها را در ماه‌های بعد به یاد بیاوریم. همین مفهوم در تلاش برای رسیدن به هدف شما برای دستیابی به تعادل زندگی کاری نیز صدق می کند. از کم شروع کنید، مانند ورزش کردن به مدت 30 دقیقه، دو بار در هفته. با شروع کارهای کوچک خود را برای موفقیت های بزرگ آماده کنید و این احساس موفقیت به شما نیروی حرکت می دهد.

 

 مطالب مرتبط:

 چگونه با املاک و مستغلات در شمال سرمایه گذاری کنیم

 

چرا تعادل زندگی کاری باید برای کارفرمایان مهم باشد

ترس از دست دادن شغل، کارمندان را تشویق می کند تا ساعات بیشتری کار کنند. استرس بیش از حد در یک دوره زمانی طولانی منجر به فرسودگی شغلی می شود. این باعث خستگی، نوسانات خلقی، تحریک پذیری و کاهش عملکرد کاری می شود.

کارفرمایان باید نگران فرسودگی کارکنان باشند. وقتی کارمندان در زندگی و کار متعادل هستند، عموماً شادتر، بهره‌ورتر هستند، روزهای مریضی کمتری را می‌گذرانند و احتمال بیشتری برای ماندن طولانی‌مدت در شغل خود دارند. هم کارمندان و هم کسب و کارها از این پاداش بهره می برند.

 

مزایای تعادل زندگی کاری برای کسب و کار شما

  • بهره وری را افزایش می دهد
  • گردش مالی و هزینه های استخدام را کاهش می دهد
  • مشارکت کارکنان را افزایش می دهد
  • هزینه های پزشکی و کارکنان غایب را کاهش می دهدند.
  • درک برند و وفاداری را بهبود می بخشد

 

اطمینان از رسیدن به تعادل در زندگی خود از منظر کار و زندگی باید در اولویت قرار گیرد. به یاد داشته باشید، تعادل کار و زندگی ذهنی است و برای همه متفاوت به نظر می رسد، بنابراین یافتن تعادلی که با اهداف شخصی شما همسو باشد ضروری است.

با اجرای این نکات و توجه به نیازهای خود، می توانید به سمت تعادل بهتر بین کار و زندگی کار کنید که منجر به بهبود رفاه کلی، رضایت شغلی و بهره وری می شود.

 

برچسب ها
ثبت دیدگاه
دیدگاه ها