جنگل لفور؛ سرزمین جنگل‌های هیرکانی و طبیعت بکر
blog image

مازندران، یکی از استان‌های شمالی ایران است که با داشتن جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر، همواره مقصد محبوب گردشگران بوده است. در این استان، جنگل‌های هیرکانی با قدمتی بیش از ۵۰ میلیون سال، مناظر چشم‌نواز و آب‌وهوای دل‌انگیز، جلوه‌های زیبایی از طبیعت را به نمایش گذاشته‌اند. یکی از این جنگل‌های زیبا، جنگل لفور است که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.


lafur-forest

 

جنگل لفور؛ بهشتی در دل طبیعت

جنگل لفور در شهرستان آمل واقع شده و بخشی از جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود. این جنگل با داشتن آبشارهای زیبا، چشم‌اندازهای بی‌نظیر و طبیعتی بکر، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری مازندران است.



جاذبه‌ها

جنگل لفور، میزبان جاذبه‌های طبیعی متعددی است که هر کدام به نوعی چشم‌نواز و دیدنی هستند. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به آبشارها و چشمه های منحصر به فرد آن اشاره کرد:

 

آبشار اسکلیم: این آبشار آهکی به صورت پلکانی در دل جنگل قرار گرفته و به عروس آبشارهای سوادکوه معروف است. درختان اطراف و منظره‌های زیبا، زیبایی خاصی به این آبشار بخشیده‌اند.

 

eskalim-waterfall

 

اژدها دره: آبشار اژدها دره یک مکان فوق العاده زیبا در سوادکوه، که میتوان از مسیر آلاشت و کارمزد یا مسیر لفور و سپس روستای کارسنگ به آن رسید.

 

 همچنین بخوانید:

 شهرک امیردشت، لوکس‌ترین ویلاهای مازندران 

 

آبشار گزو: آبشار گزو یکی دیگر از زیباترین آبشارهای جنگل لفور است که با ارتفاع حدود ۴۸ متر، آب‌های خروشان خود را به پایین می‌ریزد. مسیر دسترسی به آبشار گزو از جنگل و کوهستان عبور می‌کند و در منطقه‌ای با آب‌وهوایی خنک و دلپذیر قرار گرفته ‌است.

برای رسیدن به این منطقه زیبا در جاده لفور به سمت روستای کارسنگ حرکت کنید و سپس مسیر امامزاده گزو را طی کنید تا به جاده ای خاکی که ابتدای مسیر پیمایش تا آبشار است برسید.

 

gazo_waterfall

 

پلنگ دره: در دل دره‌‌ی زیبای پلنگ دره، آبشاری به همین نام قرار گرفته و با ارتفاع حدود ۱۵ متر، منظره‌ای چشم‌نواز را خلق کرده است.

این منطقه طبیعی و بکر در سوادکوه و نزدیک به شیرگاه قرار دارد. برای رفتن به پلنگ دره باید بعد گذر از پل سفید و رسیدن به شهر زیراب، به سمت جنگل بهمنان بروید. وقتی به ورودی جنگل برسید باید ماشین را پارک کنید و بقیه راه را پیاده طی کنید.

 

palang-dare

 

هفت آبشار تیرکن: هفت آبشار تیرکن، مجموعه‌ای از هفت آبشار کوچک و بزرگ است که در کنار هم، چشم‌انداز زیبایی را به وجود آورده‌اند.

برای دسترسی به این آبشار باید به سمت بابل حرکت کنید و با عبور از روستای تیرکن و ساعتی پیاده روی به آبشار برسید.


haft-tirkan

مسیر دسترسی به جنگل لفور

برای رسیدن به جنگل لفور باید به شهرستان آمل در استان مازندران سفر کنید. پس از رسیدن به آمل، به سمت جاده هراز حرکت کنید و در کیلومتر ۲۰ این جاده، به روستای لفور برسید. از روستا، مسیر جنگل را ادامه دهید تا به جنگل لفور برسید.

 

بهترین فصل سفر

بهترین فصل برای سفر به این جنگل، فصل بهار و تابستان است. در این فصول، طبیعت جنگل در اوج زیبایی خود قرار دارد و آب‌وهوای مطبوع، شرایط ایده‌آلی را برای بازدید کنندگان فراهم می‌کند. اگر قصد بازدید از آبشارها را نیز دارید، فصل بهار و اوایل تابستان بهترین زمان است.

 

با همراه داشتن لوازم ضروری طبیعت گردی و رعایت نکات ایمنی، می‌توانید سفری به یاد ماندنی را به جنگل لفور مازندران تجربه کنید و از زیبایی‌های طبیعت این منطقه لذت ببرید.

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها