چرا باید سفر به سرخرود را تجربه کرد؟
blog image

شهر سرخرود، واقع در استان مازندران و میان محمودآباد و فریدون‌کنار، به عنوان یکی از مقاصد سرمایه گذاری و گردشگری در شمال شناخته می‌شود. این شهر با سواحل زیبا، طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در این وبلاگ، به بررسی مکان‌های دیدنی سرخرود می‌پردازیم و شما را با جاذبه‌های این شهر آشنا خواهیم کرد.



جاذبه‌های طبیعی

سواحل سرخرود

ساحل سرخرود یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر است که با شن‌های نرم و آب‌های زلال دریای خزر، فضایی دلنشین برای استراحت و تفریح فراهم می‌آورد. این ساحل وسیع به دلیل امکانات تفریحی مانند قایق‌سواری، پاراگلایدر، شنا و جت‌اسکی و اسب سواری مورد توجه گردشگران قرار دارند. همچنین، غروب‌های زیبای سرخرود، با رنگ‌های دلپذیر آسمان، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. پلاژهای ساحلی چاکسر و گل ‌شهر از پلاژهای ساحلی سرخرود محسوب میشوند که جهت استراحت و تفریحات ساحلی مناسب است.

 

beach

 

جنگل شیلات سرخرود

جنگل‌های انبوه و سرسبز سرخرود، یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند. جنگل شیلات سرخرود با درختان زیبا و تنوع زیستی بالا در نزدیکی ساحل محلی مناسب برای فعالیت‌های گردشگری نظیر شکار و ماهیگیری و آموزش شیلاتی است.

 

تپه های باستانی

تپه قلاع کتی، یکی از مهمترین تپه های باستانی شهرستان سرخرود در استان مازندران است. این تپه در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری شهر سرخرود واقع شده است و قدمت آن به پیش از دوران اشکانیان بازمیگردد.

 

 مطالب مرتبط:

 شهرک خانه دریا؛ از محبوب‌ترین شهرک‌های برند در مازندران

 

تالاب سرخرود

تالاب سرخرود یا تالاب شیرا که در منطقه وزرا مریج محله واقع شده، زیستگاهی برای پرندگان مهاجر به شمار می‌رود. در فصل زمستان پرندگانی چون غاز، اردک‌های وحشی، مرغابی‌ها و قوهای مهاجر از نواحی سردسیر به این مکان سفر می‌کنند و شما به سرخرود سفر کنید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید.


تالاب

 

جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی

بقعه آقا سید عبدالمجید

در مرکز شهر سرخرود، بقعه آقا سید عبدالمجید قرار گرفته که به عنوان یکی از مکان‌های مذهبی منطقه شناخته می‌شود. بازدید از این بقعه به علاقه‌مندان تاریخ و فرهنگ توصیه می‌شود.

 

سوغات و غذاهای محلی

سرخرود نیز مانند بسیاری از شهرهای ایران سوغاتی‌های معروف خود را دارد.. چند مورد از معروف‌ترین آنها سوهان کنجدی، شیرینی آغوزنون و رشته‌ به‌ رشته، نان ییلاقی، ترشی و لواشک، زیتون، چای و برنج اشاره کرد. همچنین از صنایع دستی این شهر میتوان به نمد مالی، گلیم و جاجیم بافی اشاره کرد.

از جمله غذاهای محلی سرخرود هم مالابیج، کدو بره و آش کدو هستند که بی اندازه خوش خوراک و لذیذ اند.



malabij

 

 سرخرود با ترکیب زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی، به عنوان یکی از مقاصد گردشگری برجسته در شمال ایران شناخته می‌شود. سواحل زیبا، جنگل‌های سرسبز، آثار تاریخی و فرهنگی، همگی از جاذبه‌های این شهر هستند که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند. این شهر با امکانات اقامتی و تفریحی مناسب، گزینه‌ای ایده‌آل برای یک سفر خاطره‌انگیز به شمار می‌رود. بنابراین، اگر به دنبال یک مقصد گردشگری جذاب و متنوع هستید، سرخرود می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها