ییلاقات گیلان؛ مقاصد رویایی برای فرار از گرما
blog image

گیلان، استانی سرسبز و خیره‌کننده در شمال ایران است که در فصل تابستان به بهشتی برای فرار از گرمای طاقت‌فرسا تبدیل می‌شود. ییلاقات این استان با آب و هوای خنک و مطبوع، طبیعت بکر و مناظر چشم‌نواز، مقاصدی ایده‌آل برای گردشگران هستند. در این مقاله به معرفی ۷ مورد از معروف‌ترین ییلاقات گیلان می‌پردازیم:



ییلاق طولارود

ییلاقات طولارود هایمر، یکی از مناطق زیبای ییلاقی گیلان است که در دل کوه‌های تالش قرار دارد. بهترین زمان برای سفر به ییلاقات طولارود، اواخر بهار و اوایل تابستان است. در این فصل، طبیعت به زیباترین حالت خود رسیده و هوا نیز معتدل است.

برای دسترسی به ییلاقات طولارود، ابتدا باید خود را به شهرستان تالش برسانید. از تالش، با اتوبوس یا وسیله نقلیه شخصی می‌توانید به روستای طولارود بروید. از روستای طولارود، مسیر دسترسی به ییلاقات با پیاده‌روی یا استفاده از اسب آغاز می‌شود.(مسیر دسترسی)


toolaroud

 

ییلاق دیلمان

ییلاق دیلمان در شهرستان سیاهکل قرار دارد و یکی از پرطرفدارترین ییلاقات گیلان محسوب می‌شود. دیلمان در فصل بهار و تابستان مقصدی هیجان انگیز و خوش آب و هوا برای گردشگران علاقمند به طبیعت است. در این منطقه علاوه بر طبیعت بکر و زیبا میتوانید از آثار تاریخی و فرهنگی مانند قلعه گرماور، حمام دیلمان و قلعه کوتی نیز دیدن نمایید.(مسیر دسترسی)


deilaman

 

 همچنین بخوانید:

 سمفونی طبیعت: کشف زیبایی آبشارهای مازندران

 

ماسوله

ماسوله، روستایی تاریخی و زیبا در شهرستان فومن است که به عنوان یکی از جذاب‌ترین ییلاقات گیلان شناخته می‌شود. برای رسیدن به ماسوله باید ابتدا به شهر فومن بروید و سپس به سمت روستا حرکت کنید. این روستا با معماری خاص خانه‌هایش و چشم‌اندازهای زیبا از کوه‌ها و جنگل‌ها، یکی از دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری گیلان است.(مسیر دسترسی)


masoole

 

ییلاق دوخاله کوه اسالم

ییلاق دوخاله کوه در شهرستان اسالم واقع شده است. بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این ییلاق زیبا است. به ویژه در اردیبهشت ماه به‌دلیل بارندگی زیاد، هوا بسیار مطبوع خواهد بود و بازدید از این منطقه را برای شما دلچسب تر خواهد کرد.(مسیر دسترسی)

 

 

ییلاق سوباتان

ییلاق سوباتان در شمال غرب شهرستان تالش واقع شده است. برای رسیدن به این ییلاق باید ابتدا به شهر رشت بروید و سپس به سمت روستای سوباتان حرکت کنید. سوباتان با چشم‌اندازهای زیبا از کوه‌ها و جنگل‌ها، مراتع سرسبز و آب‌و‌هوای خنک، یکی از بهترین مقاصد ییلاقی گیلان است.(مسیر دسترسی)


soobatan

 

 همچنین بخوانید:

 ویلای جنگلی؛ آرامش در کنار نجوای درختان

 

ییلاق سلانسر

ییلاق سلانسر در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرستان رودبار قرار دارد. برای رسیدن به این ییلاق باید ابتدا به شهر رودبار بروید و سپس به سمت روستای سلانسر حرکت کنید. این منطقه حتی در تابستان هم آب و هوا خنک و مطبوع دارد و می توانید اقامتی دلپذیر را در آنجا تجربه کنید.(مسیر دسترسی)


seloonsar

 

ییلاق مریان

ییلاق مریان، یکی دیگر از مناطق ییلاقی فوق العاده گیلان، در شهرستان تالش واقع شده است. برای رسیدن به این ییلاق باید ابتدا به شهر تالش بروید و سپس به سمت روستای مریان حرکت کنید. مسیر رسیدن به مریان با چشم‌اندازهای زیبا از کوه‌ها و جنگل‌ها، مراتع سرسبز و آب‌و‌هوای خنک، یکی از جذاب‌ترین تجربه های این سفر خواهد بود.(مسیر دسترسی)


maryan

 

این ییلاقات با طبیعت بکر و چشم‌نواز، مناظر زیبا و آب‌و‌هوای خنک، مقاصدی ایده‌آل برای فرار از گرمای تابستان هستند. با سفر به این مناطق می‌توانید لحظات آرامش‌بخشی را در دل طبیعت سپری کنید و از زیبایی‌های گیلان لذت ببرید.

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها