کهودره؛ نگینی پنهان در دل جنگل‌های شمال
blog image

کهودره، دره‌ای بکر و زیبا در منطقه حفاظت شده هزار جریب شهرستان نکا است که با طبیعت دست‌نخورده و آبشارهای خروشانش، هر طبیعت‌گردی را به وجد می‌آورد. این دره که با نام‌های دیگری همچون پلنگ دره و بالا آب نیز شناخته می‌شود، به دلیل صعب‌العبور بودن تا سال‌ها ناشناخته مانده بود. اما امروزه، با تلاش گروه‌های کوهنوردی و طبیعت‌گرد، این دره به یکی از مقاصد محبوب کوهنوردی و دره‌نوردی در شمال کشور تبدیل شده است.

 

کهودره

 

آدرس کهودره

کهودره از ارتفاعات شمالی کوه گچ چال واقع در منطقه حفاظت شده هزار جریب شهرستان نکا شروع شده و در منطقه چهاردانگه شهرستان ساری، روستای باباکلای پایان می‌یابد. برای دسترسی به دهانه دره، باید به روستای باباکلای سفر کنید. از این روستا، با کمک راهنمای محلی می‌توانید به ابتدای مسیر دره برسید.

 

kaoo-dare

 

جاذبه‌های دیدنی اطراف کهودره

جنگل‌های هیرکانی: کهودره در دل جنگل‌های انبوه هیرکانی واقع شده است. این جنگل‌ها با تنوع زیستی بالا و گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر به فرد، یکی از ارزشمندترین اکوسیستم‌های جهان هستند.

آبشارهای متعدد: در طول مسیر کهودره، آبشارهای متعددی وجود دارد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. حدود ۳۰ آبشار با ارتفاعی بین ۳ تا ۳۰ متر و ۵۰ حوضچه با عمق یک تا چهار متر در مسیر وجود دارد. یکی از زیباترین آنها، آبشار اوجرجری است که میتوانید در سفر خود از آن بازدید کنید.

حیات وحش: منطقه حفاظت شده هزار جریب، زیستگاه انواع حیوانات وحشی مانند پلنگ، خرس قهوه‌ای، گراز و انواع پرندگان است. با کمی شانس، ممکن است در طول مسیر به برخی از این حیوانات برخورد کنید.

 

 مطالب مرتبط:

 طعم فندق و ردپای مارال‌ها در جنگل فندقلو

 

روستای باباکلای: این روستا با معماری سنتی و مردمانی خونگرم، فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم شمال کشور است.

 

بهترین زمان سفر

بهترین زمان برای سفر به کهودره، فصل‌های بهار و تابستان است. در این فصول، هوا معتدل و دلپذیر است و پوشش گیاهی دره در زیباترین حالت خود قرار دارد. با این حال، به دلیل بارندگی‌های فصلی، بهتر است قبل از سفر، از وضعیت آب و هوا مطمئن شوید. توجه داشته باشید برای عبور از این دره نیازمند مهارتهای فنی فرود از آبشار و تجهیزات دره نوردی مناسب هستید.

 

کهو-دره-مازندران

 

فرصت‌های سرمایه‌گذاری

با توجه به پتانسیل‌های گردشگری منطقه، کهودره می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی را برای علاقه‌مندان به بخش گردشگری فراهم کند. خرید ملک در روستاهای اطراف، احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ایجاد امکانات تفریحی و... از جمله این فرصت‌ها هستند.

 

مشاورین املاک رویال تی تی با سال‌ها تجربه در زمینه خرید و فروش ملک در شمال ایران، آماده ارائه مشاوره‌های تخصصی به شما سرمایه‌گذاران عزیز هستند. با انتخاب این مشاورین، می‌توانید با خیالی آسوده، سرمایه‌گذاری خود را در این منطقه زیبا انجام دهید.

 

نکات مهم برای سفر به کهودره

لوازم ضروری: قبل از سفر، حتماً لوازم ضروری مانند کفش مناسب پیاده‌روی، لباس گرم، کلاه، کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، آب آشامیدنی و مواد غذایی کافی را همراه داشته باشید.

راهنمای محلی: به دلیل صعب‌العبور بودن برخی از مسیرهای کهودره، همراه داشتن راهنمای محلی توصیه می‌شود.

حفاظت از محیط زیست: در طول سفر، به محیط زیست احترام بگذارید و از ریختن زباله خودداری کنید.


کهودره، با طبیعت بکر و دست‌نخورده خود، یکی از زیباترین مقاصد طبیعت‌گردی در شمال ایران است. اگر به دنبال یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و کشف طبیعت بکر هستید، سفر به کهودره می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما باشد.

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها