تنکابن؛ نگین سبز مازندران
blog image

تنکابن یا شهسوار، شهری است در غرب استان مازندران که به دلیل طبیعت بکر و آب و هوای معتدل، به "مروارید مازندران" شهرت یافته است. این شهر با جاذبه‌های گردشگری فراوان، مقصدی محبوب برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت است. در این وبلاگ قصد داریم شما را با برخی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر تنکابن آشنا کنیم.


tonekabon

 

آبشارهای کوهسر؛ نگینی در دل جنگل

آبشارهای کوهسر یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی تنکابن است که در فصول پر آب، منظره‌ای بی‌نظیر را خلق کرده است و از زیباترین مجموعه آبشارهای مازندران است. مسیر دسترسی به آبشارهای کوهسر از میان جنگل‌های انبوه و زیبا می‌گذرد. همچنین در گرمای تابستان امکان شنا و آب‌تنی و هوای خنک و مطبوع این منطقه بر جذابیت آن افزوده است. (مسیر دسترسی)

 

koohsar

آبشار فرهاد جوی؛ افسانه‌ای زیبا

آبشار فرهاد جوی با افسانه‌های کهن خود، یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی تنکابن است. این آبشار در دل جنگل‌های انبوه دو هزار واقع شده و با ارتفاع ۱۰ متری و آب خروشان، منظره‌ای بی‌نظیر را خلق کرده است.

طبق افسانه‌ها، فرهاد در این منطقه به کوه‌کنی مشغول بوده و این آبشار به یادگار از او باقی مانده است. مسیر دسترسی به آبشار فرهاد جوی از خرم آباد و منطقه قلعه گردن میگذرد.(مسیر دسترسی)

 

farhadjoy


اکو کمپ سه هزار؛ بهشتی در دل طبیعت

اگر به دنبال آرامش و سکوت در دل طبیعت هستید، اقامت در اکو کمپ سه هزار بهترین گزینه برای شماست. این اکو کمپ در ارتفاعات سه هزار و در میان جنگل‌های انبوه واقع شده است. از جمله امکانات اکو کمپ سه هزار می‌توان به کلبه‌های چوبی، آلاچیق، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، و امکانات تفریحی دیگر اشاره کرد.(مسیر دسترسی)

لذت از طبیعت بکر و دست‌نخورده، تجربه زندگی در دل جنگل، امکان مشاهده حیات وحش و هوای پاک و مطبوع این سفر را هیجان انگیزتر می کنند.


ecocamp3000

 

روستای لمرا؛ روستایی با قدمت تاریخی

روستای لمرا یکی از قدیمی‌ترین روستاهای تنکابن است که با معماری سنتی و خانه‌های پلکانی‌ مشرف به جنگل‌های 2000، چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این روستا با طبیعت سرسبز و باغات چای و مرکبات، مکانی ایده‌آل برای گذراندن یک روز آرام بر فراز ابرهاست.(مسیر دسترسی)

 

lamra-village


آب گرم معدنی فلکده لیره سر

آب گرم معدنی فلک ده یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد تنکابن است که در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است. این آبگرم با خواص درمانی و آرامش‌بخش خود، سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. آب گرم فلک ده در کنار رودخانه لیره سر و در میان جنگل‌های انبوه قرار دارد و همین امر بر جذابیت آن افزوده است.

آب گرم فلک ده حاوی املاح معدنی فراوان است که برای درمان برخی از بیماری‌ها مفید است. علاوه بر استحمام در آب گرم، می‌توانید از پیاده‌روی در طبیعت اطراف، استفاده از امکانات رفاهی و اقامت در اقامتگاه‌های اطراف لذت ببرید.(مسیر دسترسی)



فلکده


پارک جنگلی چالدره؛ بهشتی برای آرامش

پارک جنگلی چالدره با طبیعت بکر و دست‌نخورده، مکانی ایده‌آل برای فرار از هیاهوی شهر و استراحت است. این پارک که در تقاطع رودهای دو هزار و سه هزار واقع شده با امکانات رفاهی مانند آلاچیق، سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی، پذیرای گردشگران است.

در پارک جنگلی چالدره می‌توانید به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک نیک و عکاسی بپردازید.(مسیر دسترسی)


chaldareh



تنکابن با جاذبه‌های طبیعی فراوان، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی است. مناطق معرفی شده در این وبلاگ تنها بخشی از این جاذبه‌ها هستند. اگر قصد سفر به مازندران را دارید، پیشنهاد میکنیم حتماً از تنکابن دیدن کنید و از زیبایی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید.

 

ثبت دیدگاه
دیدگاه ها